מיכאל יאנובסקי

9 אוק 20191 דקות

אבני דרך בתולדות הכירומסאז' | עיסוי פנים

עודכן ב: 30 נוב 2020

תחילת הדרך

ספרד

שיטת הכירומסאג' הייתה פרי יצירתו של רופא-נטורופת ספרדי ,פרננדיס, שיצר לראשונה הפרדה בין עיסוי רגיל לבין  עיסוי רפואי. את הקטגוריה החדשה שהגדיר  בשם "כירומסאז'" – שפירושו "עיסוי באמצעות הידיים". בשלב הזה, השיטה הייתה מבוססת על עיסוי רגיל, הדומה במאפייניו לעיסוי קלאסי-רפואי. שיטה מקורית  זו קיימת ונלמדת עד היום בכל בתי ספר לעיסוי בספרד ובמדינות דוברות ספרדית.

- בתמונה: (Dr. Vicente Lino Ferrándiz (1893-1981 | דר ויסנטה לינו פרננדיס

התפתחות בשיטה

יצירתיות בתנועה

שלב ההתפחות הראשוני של שיטת כירומסאג' הייתה פרי יצירתו של אנריקה קסטלס גרסייה, בו כל תנועותיו נעשות בשרשרת רציפה וזורמים בטבעיות מאחד לשני. פיתוח זה  הוסיף אספקט של יופי לטיפול ואפשרות לגישה יצירתית ואישית בעיסוי.

- בתמונה: אנריקה קסטלס גרסייה

החכמה שבתנועה

כירומסאז' IQ

ילנה זמסקובה, היחידה שאנריקה קסטל גרסייה לימד באופן פרטי ויחידני, מפתחת קונצפט חדש וקוראת לו כירומסאז' IQ – כירומסאז' חכם, לאחר שנים רבות של הדרכה ותרגול מעשי. ההבדל המשמעותי  בין השיטה המקורית לזו החדשה, הינו המיקוד במטרה הטיפולית ברפואה האסתטית, בריפוי או הבראה. למעשה, זוהי ראשית דרכה של התמקדות השיטה במתן פתרון לבעיה ספציפית של כל מטופל , ויצירת סכמת עיסוי ייחודית  לכל אדם בהתאם למצבו וצרכיו.
 
פיתוח השיטה אפשר סיווג מדויק של תנועות העיסוי בהתאם לרמת השפעתם על גוף האדם והיעילות שלהם בפועל. זוהי הפעם  הראשונה בתחום האסתטיקה  בה הוגדרו תנועות עיסוי המכוונות ל-SMAS (מבנה ייחודי לאזור הפנים – מערכת רקמת חיבור - שריר אחידה) המאפשרים הרמת רקמות תוך דקות בודדות.מלבד בעיות אסתטיות, נבחנות גם בעיות של כאבים מיופשיאליים בשליש העליון של הגב וכאבי ראש, דבר בעל ערך רב למטופל. קורס שלם ונפרד מוקדש כעת להזדקנות "רגשית" הקשורה לשרירי הבעה ולתוצאות מוחשיות של סטרס ומתח נפשי.

- בתמונה: Elena ZEmskova ילנה זמסקובה

    1140
    0